mandag 25. februar 2013

Et blå stripete påskeegg.



Var i Arendal i går og gikk forbi en av byens mest harde rusmisbrukere ,som jeg har snakket med mange ganger før forøvrig.
Da jeg gikk forbi stakk han plutselig ut en finger og på den hang det et påske egg,,ikke et ekte egg ,men et blåstripete plastikk egg ,"god påske" sa han dette er til deg .
Jeg smilte og tenkte litt tidlig kansje ,men sa tusen takk så koslig , har du flere egg hjemme? sa han ,
hvis ikke må du nå ordne det ,jeg smilte igjen og plutselig sa han :husk at du må ikke la morgendagens sorger ødelegge for i dag for i dag er en ny dag og lo litt før han sa " ha det godt "

Jeg smilte og  gikk videre og da jeg kom hjem i går kveld hadde jeg hatt dette egget liggende i jakkelomma hele dagen ,puttet handa oppi og kjent på det noen ganger  ,det er snart påske ,noen uker til enda faktisk men ,men nå må jeg plukke inn noe bjørk og lage meg noen flere egg etterhvert og henge på en bjørkekvist, men ingen andre egg kommer til å bety så mye som akkurat dette, snodig hvordan små hverdagsopplevelser kan få deg til å tenke så mye .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar