fredag 9. mars 2012

Noen dager er verre en andre

Tenker at noen ganger i livet kunne en ønske at ting var annerledes ,ikke hver dag er like positiv og full av gleder ,har i det siste hatt flere av de dagene som er tunge og vanskelig og livet byr på mange overasskelser.

Møtte en dame i dag som er noen og 60 år er flott dame med bein i nesa som er en skikkelig fargerik dame som alltid har snakket med meg og vært koslig ,i dag på butikken mens vi sto og pakket med varer i hver våres renne ,kikket hun så rart på meg ,
ennå jeg hadde hilst hyggelig og smilet og sagt "hei" da jeg traff ho innimellom hyllene i butikken bare noen minutter før.
Jeg stoppet nesten å puste et øyeblikk da hun holdt meg hardt i handa,og kikket på meg  veldig direkte akkurat som det var det viktigste spørsmålet hun hadde stilt på lenge ,går det bra med deg anette??
Jeg kjente noen sekunder at hjerte stoppet og jeg ( som vanligvis ikke mangler ord) ikke visst hva jeg skulle svare,,men som alltid like ærlig og  svaret som jeg stutret ut var :"egentlig ikke"
,,det var ikke dette svaret damen hadde ventet og jeg så at tårene kom i øyekroken og jeg tenkte : det er akkurat derfor jeg noen dager inbiller meg at "bare" en tur på butikken kan være som å sette seg selv i et rettslokale og den du minst aner kommer inn døra for å forhøre deg ,,kansje en litt rar måte å forklare hvordan det føles men du vet aldri hvem eller hva ?..,,damen avsluttet med å klemme meg hardt i hånden og si ,:har ikke ord saken er så vond ,,ta vare på deg selv ......
Jeg smilte og fikk stutret frem et" ja ,hadet bra og god helg" i det damen nærmest småjogget ut av butikken,,håpte jeg ikke møtte flere halvfremmde mennesker som kikket rart på meg i det jeg gikk ut til torebjørn som satt i bilen lettere sjokka over å se meg hive meg inn i bilen og kommandere han til ,,Kjør! fort vekk herfra .
går ikke helt ann for han en gang og forstå hvor smågal e følte meg akkurat da , han som lever med meg hver dag kan umulig klare og sette seg inn i hvor klam og svett jeg var i hendene jeg som et lite øyeblikk følte dagen var helt perfekt sola skinte og vi hadde mange ting og glede oss over de nærmeste timene ,,dette var liksom bare en til av de titalls episodene jeg har hatt med flotte mennesker som rett og slett synes det er bedre og si noe til meg isteden for å bare kikke på meg om jeg ser lik ut:)

  




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar